31 July, 2017

Seputar majlis pelancaran buku antologi puisi "Kepimpinan Musa Aman Dalam Puisi" di Papar, Sabah

Majlis pelancaran buku antologi puisi "Kepimpinan Musa Aman Dalam Puisi" yang diadakan pada 29 Julai 2017, di Puncak Iqra, Papar, Sabah Sabtu lalu berlanjar lancar dan meriah. Buku antologi puisi ini diselenggarakan oleh Jasni Matlani, Siti Rahmah G. Ibrahim dan Abdul Karim Gullam memuatkan sebanyak 67 buah puisi hasil karya seramai 47 orang penulis negeri Sabah. Rakan-rakan penulis dari pelbagai persatuan yang terlibat menyumbang karya mereka dalam antologi tersebut turut hadir memeriah dan menyokong program ini. Majlis pelancaran buku yang disempurnakan oleh YAB Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman, Ketua Menteri Sabah ini juga turut menyaksikan sebanyak 3 buah buku karya Tuan Haji Hussin Kassau, seorang penulis dan penggiat sastera Sabah turut dilancarkan. Buku-buku tersebut berjudul Sahabatku, Deru dan Debu, dan Himpunan Teks Ucapan Datuk Musa Aman Tahun 2006. Majlis juga dihadiri oleh beberapa mentri kabinet lain antaranya YB Datuk Rosnah Haji Abd. Rashid Shirlin, Timbalan Menteri Kerja Raya Malaysia, dan YB Datuk Ghullam Haidar Khan Bahadar, Pembantu Menteri Pembangunan Infrastruktur Negeri Sabah. Kehadiran tetamu dianggarkan seramai 200 orang. JY

Presiden BAHASA, Jasni Matlani menyampaikan cenderamata kepada YAB Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman, Ketua Menteri Sabah semasa majlis tersebut.

JY (dua dari kiri) mengabdikan foto kenangan bersama rakan-rakan BAHASA di hadapan Perpustakaan Puncak Iqra, Papar, Sabah seusai majlis.


Rakan-rakan BAHASA bersama Penulis dan Penggiat Sastera Sabah, yang juga Tuan Rumah Puncak Iqra Papar, Tuan Haji Hussin Kassau (tengah).

Sebahagian ahli-ahli BAHASA seluruh Sabah yang hadir memeriahkan majlis.

Awan, angin, silau dan upaya

Awan yang baldu Tanpa semilir angin Tapi masih ada silau Yang memberiku upaya